درباره نشریه

فصلنامه رویکردی نو بر آموزش کودکان و مدارس

فصلنامه رویکردی نو دربر آموزش کودکان و مدارس، نشریه‌‌ای علمی وابسته به انجمن‏ علمی مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران است که از بهار سال 1398 آغاز به‌کار کرده است، درجه علمی به این فصلنامه بر اساس نامه شماره 85870 مورخ 1398/08/13 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به فصلنامه رویکردی نو در علوم تربیتی اعطا شده است. این مجله به صورت فصلنامه و به زبان فارسی و خلاصه انگلیسی منتشر می‌شود و در کلیه مباحث حوزه علوم تربیتی به انتشار آن دسته از مقاله‌های اصیل پژوهشی می‌پردازد که به دانش، نوآوری و درک جدیدی از حوزه‌های علوم تربیتی منتهی شود. کلیه مقاله‌­­های ارسالی به این فصلنامه پس از ارزیابی اولیه، در صورت نداشتن مشکل عمده، توسط داوران نشریه که از اساتید به‌نام کشور در زمینه علوم تربیتی هستند مورد داوری و ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند؛ سپس مقاله‌ها با توجه به رأی داوران و زیر نظر مستقیم سردبیر و اعضای شورای دبیران انتخاب و منتشر می‌شوند. این فصلنامه هزینه بررسی اولیه و پذیرش نهایی مقاله را دارد.

 

حیطه‌های پژوهشی مقاله‌ها در فصلنامه رویکردی نو در علوم تربیتی شامل قلمروهای زیر است:

  1. آموزش و پرورش پیش دبستانی
  2. آموزش و پرورش تطبیقی
  3. آموزش و پرورش دبستانی
  4. آموزش و پرورش کودکان استثنایی
  5. آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی
  6. برنامه ریزی آموزشی
  7. برنامه ریزی درسی
  8. تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
  9. تحقیقات آموزشی
  10. تکنولوژی آموزشی
  11. روانشناسی تربیتی
  12. شیوه های نوین آموزش
  13. فلسفه آموزش و پروش
  14. کودکان تیزهوش
  15. کودکان عقب مانده ذهنی
  16. کودکان مبتلا به اختلالهای عاطفی و اجتماعی
  17. کودکان معلول جسمی
  18. کودکان نابینا و نیمه بینا
  19. کودکان ناشنوا و نیمه شنوا
  20. مشاوره
  21. مشاوره تحصیلی

این نشریه در پایگاه نشریات آی اس سی (ISC)، پرتال جامع علوم انسانی، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، مگ ایران، سید پایگاه مجلات تخصصی نور، ایندکس کوپرنیکوس، سازمان اسناد و کتابخانة ملی جمهوری اسلامی ایران و Civilica نمایه می‌شود.